MENU

Nowe logo dla firmy Everast

Na sam szczyt, czyli projekt logo dla firmy Everast.  Jeden rzut oka i wiesz jakich wartości możesz spodziewać się po marce. Nie da się tego osiągnąć, bez analizy i ścisłej współpracy z właścicielem firmy.

Jak może wyglądać biznesowe logo?

Kiedy właściciel firmy Everast złożył zamówienie na logo była to zupełnie nowa firma na rynku. Zatem zaczęliśmy od dyskusji o specyfice firmy i o planach na przyszłe lata. Everast oferuje konsultacje w zakresie m.in. strategii, HR dla firm. Przy tworzeniu logo dla nowej firmy jednym z najważniejszych pytań jest: Czy nazwa jest już pewna? Tak, to intrygujące słowo miało przekonać klientów marki Everast, że korzystając z tego niezwykłego, holistycznego consultingu wejdą wyżej, na sam szczyt swojej działalności. Poniżej są formy przejściowe logotypu. W początkowej fazie projektowania logo kolor ma drugorzędne znaczenie, a ważniejszy jest kształt znaku oraz liter, który można nazwać charakterem liter, jest kluczowy jeśli logo ma się głównie opierać na napisie. Podejmujemy wspólnie decyzję, czy bazujemy na istniejącej czcionce, czy będziemy tworzyć litery dedykowane tej marce. W tym wypadku wybieramy pierwszą opcję.

logo dla biznesu

Jaki kolor dla biznesowego logo?

Wszystkie warianty wydają się interesujące. Nowa firma wydaje się bardzo nowoczesna, więc współczesny kształt liter i proste obrazy pasowały do wymagań. Jednak coś podpowiadało, że znak idzie w stronę stylistyki hipsterskiej lub sklepu  ze sprzętem do wspinaczki. Były to nietrafione skojarzenia, więc poszukiwania trwały. Dopiero w trakcie szkiców okazało się, że coś co ma określać charakter marki Everast, to elegancja, takt i stabilność. Te wartości dość silnie przywołują stylistykę retro. Nie można było jednak postarzyć dopiero powstającej marki. Coś co zdecydowało o ostatecznym kształcie logo był wybór liter. Dwuelementowe litery (grubsze i cienkie elementy liter wyraźnie widoczne) spełniły doskonale swoją funkcję.  Później zaczęło się poszukiwanie wyjątkowości znaku. Kształt liter umożliwił wyrzeźbienie góry z litery „A”. 

nieograniczona ilość zmian w logo

Pozostało jeszcze tylko wybrać kolor. Od samego początku właściciel firmy miał wątpliwości, czy niebieski to dobry kolor w tej branży, ponieważ często jest używany. Po kilku próbach okazało się, że zmienił zdanie. Warianty głębokich, ciemnych czerwieni i brązów lub czerni bardzo przytłaczały i postarzały znak. Dążyliśmy przecież do tego, by komunikować znakiem również nowoczesność i lekkość.  Pojawiła się koncepcja dodania logo z przezroczystościami. I dwa lżejsze kolory: niebieski i fioletowy. Klient przyznał, że od początku nie chciał, żeby jego kolorem firmowym był niebieski (jako często eksploatowany w branży biznesowej), a jednak  ostatecznie wybrał właśnie ten. Może przywodzi na myśl wieloodcieniowe niebo nad górą Everast?

Klient zamówił również diagram dla zobrazowania idei działania firmy Everast (poniżej szkice).

 

Zobacz jak ważne jest by znak idealnie pasował do charakteru firmy. Jeden rzut oka i wiesz jakich wartości możesz spodziewać się po marce. Nie da się tego osiągnąć, bez analizy i ścisłej współpracy z właścicielem firmy.

Gotowy projekt logo dla firmy Everast od Logosprint. Przewidziane są różne wersje w zależności od potrzeb.

INFOGRAFIKI do Folderu

Gotowy projekt logo dla firmy Everast od Logosprint. Przewidziane są różne wersje w zależności od potrzeb.

Po wykonaniu projektu logo dla firmy Everast, ponownie spotkaliśmy się przy tworzeniu folderu. Jest to folder do druku (format a5), jak i wersja cyfrowa w pliku PDF. Jak uatrakycjnić tekst w folderze reklamowym? Oprócz składu folderu wykonaliśmy infografiki, diagramy i piktogramy które czynią folder ciekawym, więc przyciągającym wzrok klientów.

folder branża consultingowa
folder reklamowy

O współpracy

" To co wyróżnia pracę Dominiki, prócz doświadczenia, wiedzy i umiejętności, to Jej doskonałe rozumienie identyfikacji wizualnej, tak ważnej dla każdej firmy, która za priorytet stawia sobie jakość, a za strategię marketingową budowanie marki. Aby w pełni wykorzystać tę szansę na uzyskanie wizualnej przewagi na rynku, Dominice nie wystarczy zlecać projektów lecz należy z Dominiką współpracować. "
Mateusz Graboń
EVERAST

Leave a Comment!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *