MENU

Logo to wisienka na firmowym torcie

Co uważasz za najważniejsze w swojej firmie? W co wkładasz najwięcej energii? Najwięcej czasu? Czy masz wielki magazyn? Czy ogromne zaplecze wiedzy i doświadczenia? Ale pomyśl, że tego nie widzą Twoi klienci. Oni widzą tylko wisienkę na torcie. Dla mnie logo to wisienka na torcie, a identyfikacja wizualna to lukier i precyzyjne dekoracje. Czy tort istniałby bez nich? Czy byłby wtedy zwykłym okrągłym ciastem?

 

Tak, ośmielam się stwierdzić, że pierwsze wrażenie jest zawsze wizualne. Twój potencjalny klient widzi Twój szyld, reklamę w prasie czy na samochodzie lub stronę internetową. Twój stały klient dostaje Twoje produkty w opakowaniu z Twoim znakiem, oferty gdzie na samej górze umieszczasz logo, lub maile gdzie w stopce umieszczasz obrazek. Na facebooku Twoim szyldem jest zdjęcie tła i profilowe.

Co ma wspólnego Logotyp i tort?  Da się zauważyć analogię.

  • Na sam widok tortu cieknie ślinka, wzbudza pożądanie swoim wyglądem. Logo też wzbudza emocje . Wywołuje wrażenia estetyczne i odwołuje się do pozytywnych skojarzeń, efektu zaskoczenia i zaciekawienia.

 

  • Tort zwraca sobą uwagę, zachęca do poznania firmy, skorzystania z oferty i wejścia w świat marki. Zatrzymuje na sobie wzrok, co ma szczególne znaczenie w morzu innych znaków i obrazów.

 

  • Oglądając tort nasza wyobraźnia działa, kiedy go w końcu spróbujemy albo sprawi nam radość, albo się rozczarujemy. Logo też budzi wiele skojarzeń, a dopiero poznając markę dowiemy się czy trafnie ją odebraliśmy. Równie ważne jest, by zarówno pierwsze wrażenie było zachęcające, jak pozostałe doznania, które fundujemy odbiorcom naszego działania.

 

  • Ma mnóstwo składników, które dają ten niepowtarzalny efekt, ale nie widzimy części składowych, tylko całość. Można dość do wniosku, że logo nie jest potrzebne do poprawnego prosperowania firmy. Jeśli sobie wyobrazimy, że istnieje tylko jedna cukiernia w całym mieście i wszyscy wiedzą, gdzie ją znaleźć i słynie z pyszności nie będzie potrzebowała logo. Ale ile jest cukierni  i dostawców ciast w Twoim mieście? Gdyby nie miały nazwy, znaku to jak byłbyś w stanie zapamiętać, gdzie zamówiłeś pyszny tort?

 

  • Potrzeba sporo czasu i pracy, by zrobić tort, ale z talerza znika szybko. Oceniamy szybko,  po pierwszym zetknięciu  się z produktem lub usługą, nie widząc ile czasu zabrało zaprojektowanie, wdrożenie i serwisowanie produktu oraz ile lat firma szlifowała swoje procedury, by działać bez zarzutu. Logo da się obejrzeć w kilka sekund (choć praca nad nim wymaga analizy i określenia charakteru firmy i syntezy zamknięcia tego charakteru w prostym znaku). I ta chwila decyduje o tym, czy wchodzimy dalej, czy nie.

 

  • Torty mają różne smaki. Lukier i ozdoby tortu zapowiadają czego możemy się spodziewać. Każda firma ma swój charakter, bo wszystkie elementy, które ją tworzą mają wspólny mianownik i są odpowiednio przemyślane, stanowią logiczną całość. Inaczej cukiernik mógłby pracować w stroju płetwonurka.

 

Dla mnie logo to wisienka na torcie, a identyfikacja wizualna to lukier i precyzyjne dekoracje. Czy tort istniałby bez nich? Czy byłby wtedy zwykłym okrągłym ciastem?

 

 

 

 

 

 

P.S.

Nie wszyscy kochają masę, cukier i słodycz. Są torty, ciasta, babeczki, i warzywne tarty. One też mają swój charakter i wyróżniają się specjalnym wyglądem o który warto zadbać 🙂

P.S.II

Nie jestem dobrym cukiernikiem, więc zdjęcia od fantastycznego kaboompics.com

 

 

Leave a Comment!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *