MENU

Czym nie jest logo?

Projektowanie logo to za każdym razem nowa przygoda. I dla projektanta i dla zamawiającego. Najlepiej porozumieć się jeszcze przed pierwszymi szkicami, co do tego: jaki ma być znak, a jaki nie może być. To drugie jest równie ważne!

znak zapytania

Logo nie jest ilustracją.

 Jedną z głównych cech logotypu jest jego prostota oraz jasność przekazu. Jeśli ten przekaz bywa enigmatyczny, czy wieloznaczny ma przez to wywołać określone skojarzenia i ma pokazać charakter Twojej firmy. Dlatego warto już w fazie przygotowań do projektowania znaku wyznaczyć sobie główny cel, taką myśl przewodnią, którą będzie obrazowało logo. Nie warto wrzucać do niego wszystkiego co przychodzi nam do głowy lub wszystkiego co kojarzy nam się z Naszą Firmą. Przekaz ma być czysty. Wygląd logotypu, który w swoim sygnecie zawiera kilka elementów, powinien mieć mocne uzasadnienie. (Np jeśli mamy zobrazować ideę wielości, np: róg obfitości) Jednak w większości przypadków mniej znaczy lepiej. Bo wyobraź sobie na metce (2x3cm) z Twoim produktem  rozrysowaną Bitwę pod Grunwaldem. Czy któryś z Twoich klientów rozpozna co to za dzieło? Czy zrobi na nim pożądane wrażenie?

Logo nie robi się w 5 minut.

 Minimum to 3-5 dni na samo projektowanie. A dni projektowe powinny być poprzedzone analizą, rozmową, ustaleniami i w końcu stworzeniem dokumentu, który będzie precyzował w którą stronę szkice mają się kierować. Taki dokument to może być moodboard (zestaw obrazów, inspiracji, które dobrze oddają klimat, kształt, kolor Twojej firmy). To może być też brief projektowy, w którym wypisane są założenia projektowe. Ważne, by taki dokument projektant i klient rzetelnie stworzyli i respektowali. To gwarantuje sprawną pracę i pozwoli uniknąć rozczarowań. Czy można zrobić logo w jeden dzień? Tak! Grunt to powyższe ustalenia oraz dobra komunikacja i stały kontakt w przeciągu całego dnia.

Logo nie jest obrazkiem...

który ma się podobać tylko szefowi firmy. Nawet jeśli podoba się też jego żonie 🙂 Tym humorystycznym powiedzeniem, chcę przekazać, że tak naprawdę logo to nie prezent dla szefów firmy. To prezent dla klientów firmy. To w nich ma wzbudzać pozytywne odczucia i efekt WOW.

Logo nie opisuje wszystkiego

Ma odróżniać (wśród konkurencji) i charakteryzować dokładnie Twoją firmę. Czyli powinien pasować do branży, produktów, czy usług. To do niego powinnyśmy dopasować resztę materiałów drukowanych i internetowych. Nie odwrotnie. Powinien wyznaczać kierunek i dawać początek wizualnej historii. A ponadto streszczać tą historią. Nawet w swym małym rozmiarze i w wersji monochromatycznej (odcienie szarości) czy achromatycznej (użycie tylko czerni i bieli).

Logo nie jest niezmienne.

Lubi się przeobrażać jeśli nadal pozostaje sobą 🙂 W dobie użycia tak różnych środków przekazu na których logo może być aplikowane (druk cyfrowy, druk metaliczną farba i inne formy uszlachetniania, prezentacja ekranowa, animacja, warianty logo dla różnych gałęzi działalności, logo w pionie, poziomie itd) logotyp może się zmieniać. Sztuka polega na tym, by odbiorca nadal wiedział, że ma do czynienia cały czas z tą samą marką.

Czy już wiesz CO TO JEST LOGO?

ZOBACZ NAJŚWIEŻSZE SZKICE LOGO_SPRINT NA INSTAGRAMIE

Leave a Comment!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *